Zondag, 2 mei de laatste excursiedag, nog de groeve in Langenaltheim bezocht. Auke en Bert hebben steeds een goede neus voor vissen. In zeer korte tijd liepen ze met vissenplaten te slepen. Mieke en Rob volgden kort daarop. Geweldig! Een plaat met zelfs 3 vissen!
Mineralogieexcursie 2004: Harz
Onze eerste excursiedag brachten we door in de steengroeve Bärenstein bij Bad Harzburg. In deze grote groeve wordt gabbro gewonnen voor o.a. de wegenbouw. De groeve staat bij verzamelaars bekend voor het naar Bad harzburg genoemde gesteente harzburgiet, en een groot aantal mineralen in verschillende parageneses. In eerste instantie vonden we weinig, wel verschillende soorten gesteenten (waaronder de genoemde harzburgiet) maar aan mineralen niet veel. Aan het eind van de dag kwamen toch nog mooie mineralen te voorschijn: kwartskristallen, epidoot, aders met laumontiet en pyriet, en een ader met calciet , analciem, laumontiet, albiet en pyriet.
